Nasz zespół terapeutyczny tworzą młodzi pedagodzy, psycholodzy oraz inni specjaliści, którzy z pasją wykonują swój zawód. Sięgamy po nowoczesne metody terapeutyczne, pomagając dzieciom w prawidłowym rozwoju, dorastaniu oraz w osiąganiu nowych umiejętności.
Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Sensitiva posiada uprawniania do badania i opiniowania rozwoju i potrzeb dzieci w zakresie:
- Przyspieszenia lub odroczenia obowiązku szkolnego
- Dostosowania wymagań edukacyjnych do możliwości psychofizycznych ucznia, jego potrzeb edukacyjnych i rozwojowych
- Indywidualizowania przez nauczycieli pracy z uczniem
- Wpływu zaburzeń lub odchyleń rozwojowych na zachowanie ucznia
- Zwolnienia ucznia z wadą słuchu lub głęboką dysleksją z nauki drugiego języka obcego
- Opinie w sprawie objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną
- Dostosowania warunków przeprowadzania sprawdzianu kończącego szkołę podstawową i egzaminu maturalnego oraz egzaminu zawodowego do indywidualnych potrzeb ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysleksją, dysortografią, dysgrafią)
oraz świadczy usługi dla dzieci nie posiadających orzeczeń w zakresie diagnozy funkcjonalnej i terapii:
- Integracji Sensorycznej
- Logopedycznej
- Pedagogicznej
- Psychologicznej
- Fizjoterapeutycznej
Przy Poradni funkcjonuje Zespół Opiniujący, którego zadaniem jest badanie i ocena rozwoju dziecka oraz definiowanie jego potrzeb rozwojowych tak, aby osiągnęło pełnię swoich możliwości. Proces diagnostyczny obejmuje badania pedagogiczne, psychologiczne i logopedyczne, w szczególnych przypadkach może być rozszerzone o konsultację psychiatryczną lub/i diagnozę przetwarzania sensorycznego (SI). Na podstawie zgromadzonych informacji oraz badań zespół wydaje opinię o potrzebach rozwojowych i edukacyjnych dziecka.
Działając na mocy Ustawy o systemie oświaty z dnia 7 września 1991r (tekst jednolity: Dz.U z 2004 nr 256 poz 2572 z późniejszymi zmianami) opinie wydawane przez Niepubliczną Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną muszą być honorowane w placówkach oświatowych.